Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Kinezjologia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: F-kinezj-mgr
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Kinezjologia
Jednostka: Wydział Fizjoterapii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

ćwiczenia

Skrócony opis:

Przedmiot Kinezjologia realizowany jest na 9 semestrze jednolitych studiów magisterskich i obejmuje 26 godzin ćwiczeń oraz 13 godzin pracy własnej

Pełny opis:

CELE PRZEDMIOTU

C1. Zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi dotyczącymi aspektów motoryczności człowieka

C2. Przekazanie studentom wiedzy ogólnej - dotyczącej istoty, struktury i uwarunkowań motoryczności oraz szczegółowej - związanej z zagadnieniem zdolności motorycznych, sprawności fizycznej, motorycznej i ukierunkowanej na zdrowie

C.3 Przygotowanie studenta do prowadzenia diagnostyki funkcjonalnej i prowadzenia postępowania korekcyjnego w odniesieniu do ustalonych deficytów ruchowych

C4. W zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do korzystania z obiektywnych źródeł informacji

Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA

1. Błaszczyk J. Biomechanika kliniczna. PZWL , 2004

2. Raczek J. Antropomotoryka. PZWL, Warszawa 2010

3. Raczek J., Mynarski W., Ljach W. I. Kształtowanie i diagnozowanie koordynacyjnych zdolności motorycznych dzieci i młodzieży. AWF Katowice, 2002

4. Zając A., Wilk M., Poprzęcki S., Bacik B. Wspólczesny trening siły mięśniowej. AWF Katowice, 2009

LITERATURA UZUPEŁNIAJACA

1. Cook G., Burton L., Kiesel K., Rose G., Bryant M.F. Functional movement system. Screening, Assessment, Corrective Strategies. On Target Publications, Santa Cruz, California 2010

2. Górska T., Grabowska A., Zagrodzka J. Mózg a zachowanie. PWN, Warszawa 2005

Efekty uczenia się:

WIEDZA:

O.W10

Zna i rozumie założenia diagnostyki funkcjonalnej FMS oraz planowania postępowania korekcyjnego na podstawie jej wyników

O.W11

Zna i rozumie koncepcje ujmowania zagadnień motoryczności ludzkiej, charakteryzuje poszczególne zdolności motoryczne i ich podstawowe uwarunkowania, identyfikuje koncepcje ujmowania sprawności, wymienia i opisuje komponenty sprawności zdrowotnej

UMIEJĘTNOŚCI:

O.U2

Potrafi przeprowadzać test sprawności funkcjonalnej FMS oraz interpretować jego wyniki

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

O.K6

Realizuje zadania w oparciu o obiektywne źródła informacji

Metody i kryteria oceniania:

METODY ZALICZENIA

Odpowiedź ustna lub kolokwium oraz sprawdzian umiejętości praktycznych

KRYTERIA OCENIANIA

EFEKT O.W10

OCENA 2.0 - Student nie zna i nie rozumie założeń diagnostyki funkcjonalnej FMS oraz planowania na podstawie jej wyników postępowania korekcyjnego

OCENA 3,0 - Student zna i potrafi omówić wszystkie próby testu FMS ale i nie jest w stanie zaproponować ćwiczeń w ramach postępowania korekcyjnego

OCENA 3,5 - Student zna instrukcję przeprowadzania prób FMS i proponuje postępowanie korekcyjne w odniesieniu do niektórych z nich

OCENA 4,0 -Student zna instrukcję przeprowadzania prób FMS i proponuje postępowanie korekcyjne w odniesieniu do większości z nich

OCENA 4,5 - Student zna instrukcję przeprowadzania prób FMS a po naprowadzeniu przez nauczyciela proponuje w odniesieniu do wszystkich potencjalnych deficytów odpowiednie postępowanie korekcyjne

OCENA 5,0 - Student zna instrukcję przeprowadzania prób FMS i proponuje w odniesieniu do wszystkich potencjalnych deficytów odpowiednie postępowanie korekcyjne

EFEKT O.W11

OCENA 2.0 - Student nie zna i nie potrafi scharakteryzować wymaganych aspektów motoryczności

OCENA 3,0 - Student zna i potrafi scharakteryzować tylko podstawowe aspekty motoryczności

OCENA 3,5 - Student zna i potrafi scharakteryzować tylko podstawowe aspekty motoryczności. Po naprowadzeniu przez nauczyciela potrafi omówić inne.

OCENA 4,0 - Student zna i potrafi scharakteryzować większość aspektów motoryczności

OCENA 4,5 - Student zna i potrafi scharakteryzować większość aspektów motoryczności. Po naprowadzeniu przez nauczyciela potrafi omówić wszystkie.

OCENA 5,0 - Student zna i potrafi scharakteryzować wszystkie aspekty motoryczności.

EFEKT O.U2

OCENA 2,0 Nie potrafi przeprowadzić żadnej próby FMS i nie wie jak interpretować ich wyniki.

OCENA 3,0 Potrafi przeprowadzić większość prób FMS i ma podstawową wiedzę na temat interpretacji wyników.

OCENA 3,5 Potrafi przeprowadzić większość prób FMS jednak ma pewne trudności z praktyczną interpretacją wyników.

OCENA 4,0 Potrafi przeprowadzić większość prób FMS i zinterpretować ich wyniki.

OCENA 4,5 Potrafi przeprowadzić wszystkie próby FMS jednak ma pewne trudności z praktyczną interpretacją wyników.

OCENA 5,0 Potrafi przeprowadzić wszystkie próby FMS i zinterpretować ich wyniki.

EFEKT O.K6

OCENA 2,0 Nie realizuje zadań w oparciu o obiektywne źródła informacji.

OCENA 3,0 Realizowane zadania bazują w minimalnym stopniu na obiektywnych źródłach informacji.

OCENA 3,5 Po naprowadzeniu przez nauczyciela realizuje zadania głównie w oparciu o obiektywne źródła informacji.

OCENA 4,0 Realizuje zadania głównie w oparciu o samodzielnie ustalone obiektywne źródła informacji.

OCENA 4,5 Po naprowadzeniu przez nauczyciela realizuje zadania wyłącznie w oparciu o obiektywne źródła informacji.

OCENA 5,0 Realizuje zadania wyłącznie w oparciu o samodzielnie ustalone obiektywne źródła informacji.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 13 godzin więcej informacji
Praca własna, 25 godzin więcej informacji
Wykłady, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Grzegorz Juras
Prowadzący grup: Grzegorz Juras, Anna Kamieniarz-Olczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocene
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocene

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 13 godzin więcej informacji
Praca własna, 25 godzin więcej informacji
Wykłady, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bogusława Gierat, Anna Kamieniarz-Olczak
Prowadzący grup: Bogusława Gierat, Anna Kamieniarz-Olczak, Justyna Michalska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocene
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocene
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)