Fizjoterapia kliniczna w dysfunkcjach narządu ruchu - ortopedia i traumatologia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | F-FKwDNR-ort-5s-mgr |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Fizjoterapia kliniczna w dysfunkcjach narządu ruchu - ortopedia i traumatologia |
Jednostka: | Wydział Fizjoterapii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
LUB
1.50
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | ćwiczenia |
Skrócony opis: |
Przedmiot FIZJOTERAPIA KLINICZNA W DYSFUNKCJACH UKŁADU RUCHU - ORTOPEDIA I TRAUMATOLOGIA realizowany jest na 4. i 5. semestrze jednolitych studiów magisterskich. Na semestrze 4. realizowanych jest 26 godzin wykładów,26 godzin ćwiczeń i 13 godzin pracy własnej. Na semestrze 5. realizowanych jest 26 godzin wykładów,26 godzin ćwiczeń i 13 godzin pracy własnej. Sylabus dotyczy semestru 5. |
Pełny opis: |
CELE PRZEDMIOTU: C1. Zapoznanie studentów z całokształtem problematyki fizjoterapii i kompleksowej rehabilitacji osób z ortopedycznymi i pourazowymi dysfunkcjami narządu ruchu. C2. Zdobycie umiejętności oceny i analizy stanu narządu ruchu pacjenta, dla potrzeb właściwego planowania i realizowania procesu fizjoterapeutycznego. C3. Wypracowanie umiejętności odpowiedniego doboru środków i metod fizjoterapeutycznych dla osób z ortopedycznymi i pourazowymi dysfunkcjami narządu ruchu. C4. Zdobycie umiejętności doboru odpowiednich technik i metod w zależności od wyników oceny stanu narządu ruchu, konstruowania programów ćwiczeń. C5. Wdrożenie studentów do samodzielnej prac z pacjentem, z różnymi ortopedyczno - urazowymi schorzeniami narządu ruchu. C6. W zakresie kompetencji społecznych student jest świadom konieczności przestrzegania praw pacjenta i zasad etyki zawodowej. |
Literatura: |
LITERATURA PODSTAWOWA 1. Maxey L., Magnusson J., Pooperacyjna rehabilitacja pacjentów ortopedycznych, DB Publishing, 2018. 2. Śliwiński Z., Sieroń A., Szczegielniak J., Żak M., Wielka Fizjoterapia, Elsevier Urban and Partner, 2014; Tom I i II. 3. Białoszewski D,. Fizjoterapia w ortopedii, PZWL, Warszawa 2014 4. Nowotny J. Podstawy klinicznej fizjoterapii w dysfunkcjach narządu ruchu, MediPage Warszawa 2006. 5. Skolimowski T., Badanie czynnościowe narządu ruchu w fizjoterapii, AWF Wrocław 2009. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA 1. Dega W., Sengera A., Ortopedia i rehabilitacja, PZWL Warszawa 1996; Tom I i II. 2. Kiwerski J., Rehabilitacja Medyczna, PZWL Warszawa 2007. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA D.W2. Wie, jakie są sposoby diagnozowania oraz ogólne zasady i sposoby leczenia najczęstszych dysfunkcji narządu ruchu w zakresie ortopedii i traumatologii. D.W5. Zna zasady postępowania z pacjentem: nieprzytomnym, po urazie wielomiejscowym i wielonarządowym, z uszkodzeniem kręgosłupa i rdzenia kręgowego, kończyny górnej i kończyny dolnej, w zakresie bezpiecznego stosowania metod fizjoterapii. D.W6. Zna ogólne zasady podmiotowego i przedmiotowego badania w ortopedii, UMIEJĘTNOŚCI D.U1. Potrafi przeprowadzić szczegółowe badanie dla potrzeb fizjoterapii i testy funkcjonalne układu ruchu oraz zapisać i zinterpretować wyniki. D.U2. Potrafi przeprowadzić analizę biomechaniczną z zakresu prostych i złożonych ruchów człowieka w warunkach prawidłowych i w dysfunkcjach układu ruchu. D.U3. Potrafi dokonać oceny stanu układu ruchu człowieka w warunkach statyki i dynamiki (badanie ogólne, odcinkowe, miejscowe),przeprowadzić analizę chodu oraz zinterpretować uzyskane wyniki. D.U4. Potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta i wykonać zabiegi z zakresu fizjoterapii u osób po urazach w obrębie tkanek miękkich układu ruchu leczonych zachowawczo i operacyjnie, po urazach w obrębie kończyn (stłuczeniach, skręceniach, zwichnięciach i złamaniach) leczonych zachowawczo i operacyjnie, po urazach kręgosłupa bez porażeń oraz w przypadku stabilnych i niestabilnych złamań kręgosłupa. D.U5. Potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta i wykonać zabiegi z zakresu fizjoterapii osób po amputacjach planowanych (postepowanie przed- i pooperacyjne) oraz urazowych, prowadzić naukę chodzenia w protezie oraz postępowanie po amputacjach kończyn górnych, w tym instruktaż w zakresie posługiwania się protezą. D.U6. Potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta i prowadzić postępowanie fizjoterapeutyczne przed- i pooperacyjne u osób po rekonstrukcyjnych zabiegach ortopedycznych, w tym po zabiegach artroskopowych i po endoprotezoplastyce. D.U7. Potrafi instruować pacjentów lub ich opiekunów w zakresie wykonywania ćwiczeń i treningu medycznego w domu, sposobu posługiwania się wyrobami medycznymi oraz wykorzystywania przedmiotów użytku codziennego w celach terapeutycznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
METODY ZALICZENIA: Odpowiedź ustna lub kolokwium oraz sprawdzian umiejętności praktycznych. KRYTERIA OCENIANIA: EFEKT D.W2. OCENA 2,0 - Student nie zna sposobów diagnozowania i nie zna zasad leczenia najczęstszych dysfunkcji narządu ruchu OCENA 3.0 - Student zna jedynie niektóre sposoby diagnozowania oraz potrafi wymienić niektóre zasady postępowania w najczęstszych dysfunkcjach narządu ruchu. OCENA 3.5 - Student potrafi wymienić sposoby diagnozowania, wymienia sposoby i zasady postępowania w najczęstszych dysfunkcjach narządu ruchu w sposób fragmentaryczny. OCENA 4,0 - Student potrafi wymienić i opisać większość metod diagnozowania, podaje i opisuje większość sposobów i zasad postępowania w najczęstszych dysfunkcjach narządu ruchu. OCENA 4,5 - Student wymienia, opisuje sposoby diagnozowania, podaje metody i zasady postępowania w najczęstszych dysfunkcjach narządu ruch w stopniu wyczerpującym. OCENA 5,0 - Student wymienia, opisuje sposoby diagnozowania, sposoby i zasady postępowania w najczęstszych dysfunkcjach ruchu w stopniu wyczerpującym, jednocześnie podaje sposoby alternatywne. EFEKT D.W5. OCENA 2,0 - Student nie zna zasad postępowania z pacjentem: nieprzytomnym, po urazie wielomiejscowym i wielonarządowym, z uszkodzeniem kręgosłupa i rdzenia kręgowego, kończyny górnej i kończyny dolnej, w zakresie bezpiecznego stosowania metod fizjoterapii. OCENA 3,0 - Student zna jedynie niektóre zasady postępowania z pacjentem: nieprzytomnym, po urazie wielomiejscowym i wielonarządowym, z uszkodzeniem kręgosłupa i rdzenia kręgowego, kończyny górnej i kończyny dolnej, w zakresie bezpiecznego stosowania metod fizjoterapii. OCENA 3,5 - Student zna zasady postępowania z pacjentem: nieprzytomnym, po urazie wielomiejscowym i wielonarządowym, z uszkodzeniem kręgosłupa i rdzenia kręgowego, kończyny górnej i kończyny dolnej, w zakresie bezpiecznego stosowania metod fizjoterapii. Wiedza studenta ma charakter fragmentaryczny. OCENA 4,0 - Student zna większość zasad postępowania z pacjentem: nieprzytomnym, po urazie wielomiejscowym i wielonarządowym, z uszkodzeniem kręgosłupa i rdzenia kręgowego, kończyny górnej i kończyny dolnej, w zakresie bezpiecznego stosowania metod fizjoterapii. OCENA 4,5 - Student zna wszystkie zasad postępowania z pacjentem: nieprzytomnym, po urazie wielomiejscowym i wielonarządowym, z uszkodzeniem kręgosłupa i rdzenia kręgowego, kończyny górnej i kończyny dolnej, w zakresie bezpiecznego stosowania metod fizjoterapii. OCENA 5,0 - Student zna wszystkie zasady postępowania z pacjentem: nieprzytomnym, po urazie wielomiejscowym i wielonarządowym, z uszkodzeniem kręgosłupa i rdzenia kręgowego, kończyny górnej i kończyny dolnej, w zakresie bezpiecznego stosowania metod fizjoterapii oraz potrafi zaproponować postępowanie alternatywne. EFEKT D.W6. OCENA 2,0 - Student nie wie co oznacza badanie podmiotowe i przedmiotowe. OCENA 3,0 - Student zna niektóre zasady badania podmiotowego i przedmiotowego w ortopedii. OCENA 3,5 - Student zna większość zasad badania podmiotowego i przedmiotowego w ortopedii. OCENA 4,0 - Student zna wszystkie zasady badania podmiotowego i przedmiotowego w ortopedii. Opisując zagadnienie potrzebuje niewielkiej pomocy nauczyciela. OCENA 4,5 - Student zna wszystkie zasady badania podmiotowego i przedmiotowego w ortopedii. student opisuje zagadnienie płynnie, bez pomocy nauczyciela. OCENA 5,0 - Student zna wszystkie zasady badania podmiotowego i przedmiotowego w ortopedii. student opisuje zagadnienie płynnie, bez pomocy nauczyciela posiłkując się różnymi materiałami źródłowymi. EFEKT D.U1. OCENA 2,0 - Student nie potrafi przeprowadzić badania dla potrzeb fizjoterapii, nie zna i nie potrafi zastosować żadnych testów funkcjonalnych w badaniu układu narządu ruchu. OCENA 3,0 - Student potrafi przeprowadzić wybrany test funkcjonalny w badaniu narządu ruchu, potrafi zapisać i zinterpretować wynik. Praca studenta opatrzona jest licznymi błędami oraz wymaga pomocy nauczyciela. OCENA 3,5 - Student potrafi przeprowadzić wybrany test funkcjonalny w badaniu narządu ruchu, potrafi zapisać i zinterpretować wynik. Praca studenta opatrzona jest nie licznymi błędami lecz wymaga pomocy nauczyciela. OCENA 4,0 - Student potrafi przeprowadzić wybrane testy funkcjonalne dla potrzeb badania narządu ruchu, potrafi zapisać i zinterpretować wyniki a jego praca wymaga niewielkiej pomocy nauczyciela. OCENA 4,5 - Student potrafi przeprowadzić wybrane testy funkcjonalne dla potrzeb badania narządu ruchu, potrafi zapisać i zinterpretować wyniki a jego praca nie wymaga pomocy nauczyciela. OCENA 5,0 - Student potrafi przeprowadzić wybrane testy funkcjonalne dla potrzeb badania narządu ruchu, potrafi zapisać i zinterpretować wyniki, jego praca jest w pełni samodzielna, potrafi również zaproponować alternatywne testy różnicujące. EFEKT D.U2. OCENA 2,0 - Student nie potrafi przeprowadzić analizy biomechanicznej z zakresu prostych i złożonych ruchów człowieka w warunkach prawidłowych i w dysfunkcjach układu ruchu. OCENA 3,0 - Student potrafi przeprowadzić analizę biomechaniczną z zakresu prostych i złożonych ruchów człowieka w warunkach prawidłowych i w dysfunkcjach układu ruchu. Praca studenta opatrzona jest dużą ilością błędów i wymaga dużego udziału nauczyciela. OCENA 3,5 - Student potrafi przeprowadzić analizę biomechaniczną z zakresu prostych i złożonych ruchów człowieka w warunkach prawidłowych i w dysfunkcjach układu ruchu. Praca studenta opatrzona jest niewielką ilością błędów, lecz wymaga pomocy nauczyciela. OCENA 4,0 - Student potrafi przeprowadzić analizę biomechaniczną z zakresu prostych i złożonych ruchów człowieka w warunkach prawidłowych i w dysfunkcjach układu ruchu. Praca studenta jest pozbawiona błędów, lecz wymaga pomocy nauczyciela. OCENA 4,5 - Student potrafi przeprowadzić analizę biomechaniczną z zakresu prostych i złożonych ruchów człowieka w warunkach prawidłowych i w dysfunkcjach układu ruchu. Praca studenta jest pozbawiona błędów i nie wymaga pomocy nauczyciela. OCENA 5,0 - Student potrafi przeprowadzić analizę biomechaniczną z zakresu prostych i złożonych ruchów człowieka w warunkach prawidłowych i w dysfunkcjach układu ruchu. Praca studenta jest sprawna i całkowicie samodzielna. Student wskazuje na ewentualne możliwości alternatywne. EFEKT D.U3. OCENA 2,0 - Student nie potrafi dokonać oceny stanu układu ruchu człowieka w warunkach statyki i dynamiki (badanie ogólne, odcinkowe, miejscowe), nie potrafi przeprowadzić analizy chodu oraz zinterpretować uzyskanych wyników. OCENA 3,0 - Student potrafi dokonać oceny stanu układu ruchu człowieka w warunkach statyki i dynamiki (badanie ogólne, odcinkowe, miejscowe), potrafi przeprowadzić analizę chodu oraz zinterpretować uzyskane wyniki. Praca studenta opatrzona jest dużą ilością błędów, przy dużej pomocy nauczyciela. OCENA 3,5 - Student potrafi dokonać oceny stanu układu ruchu człowieka w warunkach statyki i dynamiki (badanie ogólne, odcinkowe, miejscowe), potrafi przeprowadzić analizę chodu oraz zinterpretować uzyskane wyniki. Praca studenta opatrzona jest niewielką ilością błędów, lecz wspomagana pomocą nauczyciela. OCENA 4,0 - Student potrafi dokonać oceny stanu układu ruchu człowieka w warunkach statyki i dynamiki (badanie ogólne, odcinkowe, miejscowe), potrafi przeprowadzić analizę chodu oraz zinterpretować uzyskane wyniki. Praca studenta pozbawiona jest błędów, lecz wymaga niewielkiej pomocy nauczyciela. OCENA 4,5 - Student potrafi dokonać oceny stanu układu ruchu człowieka w warunkach statyki i dynamiki (badanie ogólne, odcinkowe, miejscowe), potrafi przeprowadzić analizę chodu oraz zinterpretować uzyskane wyniki. Praca studenta jest samodzielna i sprawna. OCENA 5,0 - Student potrafi dokonać oceny stanu układu ruchu człowieka w warunkach statyki i dynamiki (badanie ogólne, odcinkowe, miejscowe), potrafi przeprowadzić analizę chodu oraz zinterpretować uzyskane wyniki. Praca studenta jest samodzielna i sprawna. student potrafi przedstawić sposoby rozwiązań alternatywnych. EFEKT D.U4. OCENA 2.0 - Student nie potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta i nie potrafi wykonać zabiegów z zakresu fizjoterapii u osób po urazach w obrębie tkanek miękkich układu ruchu, leczonych zachowawczo i operacyjnie, po urazach w obrębie kończyn (stłuczeniach, skręceniach, zwichnięciach i złamaniach) leczonych zachowawczo i operacyjnie, po urazach kręgosłupa bez porażeń oraz w przypadku stabilnych i niestabilnych złamań kręgosłupa. OCENA 3.0 - Student potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta i potrafi wykonać zabiegi z zakresu fizjoterapii u osób po urazach w obrębie tkanek miękkich układu ruchu leczonych zachowawczo i operacyjnie, po urazach w obrębie kończyn (stłuczeniach, skręceniach, zwichnięciach i złamaniach) leczonych zachowawczo i operacyjnie, po urazach kręgosłupa bez porażeń oraz w przypadku stabilnych i niestabilnych złamań kręgosłupa. Umiejętności studenta w zakresie doboru i wykonania zabiegów są fragmentaryczne, pracy towarzyszą liczne błędy, pomoc nauczyciela jest nieodzowna. OCENA 3,5 - Student potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta i potrafi wykonać zabiegi z zakresu fizjoterapii u osób po urazach w obrębie tkanek miękkich układu ruchu leczonych zachowawczo i operacyjnie, po urazach w obrębie kończyn (stłuczeniach, skręceniach, zwichnięciach i złamaniach) leczonych zachowawczo i operacyjnie, po urazach kręgosłupa bez porażeń oraz w przypadku stabilnych i niestabilnych złamań kręgosłupa. Student potrafi zaproponować i wykonać jedynie niektóre czynności fizjoterapeutyczne, jego pracy towarzyszą nieliczne błędy lecz pomoc nauczyciela jest konieczna. OCENA 4,0 - Student potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta i potrafi wykonać zabiegi z zakresu fizjoterapii u osób po urazach w obrębie tkanek miękkich układu ruchu leczonych zachowawczo i operacyjnie, po urazach w obrębie kończyn (stłuczeniach, skręceniach, zwichnięciach i złamaniach) leczonych zachowawczo i operacyjnie, po urazach kręgosłupa bez porażeń oraz w przypadku stabilnych i niestabilnych złamań kręgosłupa. Student potrafi zaproponować i wykonać większość celowych czynności fizjoterapeutycznych, jego praca jest płynna, samodzielna pozbawiona błędów. OCENA 4,5 - Student potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta i potrafi wykonać zabiegi z zakresu fizjoterapii u osób po urazach w obrębie tkanek miękkich układu ruchu leczonych zachowawczo i operacyjnie, po urazach w obrębie kończyn (stłuczeniach, skręceniach, zwichnięciach i złamaniach) leczonych zachowawczo i operacyjnie, po urazach kręgosłupa bez porażeń oraz w przypadku stabilnych i niestabilnych złamań kręgosłupa. Student potrafi zaproponować i wykonać wszystkie celowe czynności fizjoterapeutycznych, jego praca jest płynna, samodzielna pozbawiona błędów. OCENA 5,0 - Student potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta i potrafi wykonać zabiegi z zakresu fizjoterapii u osób po urazach w obrębie tkanek miękkich układu ruchu leczonych zachowawczo i operacyjnie, po urazach w obrębie kończyn (stłuczeniach, skręceniach, zwichnięciach i złamaniach) leczonych zachowawczo i operacyjnie, po urazach kręgosłupa bez porażeń oraz w przypadku stabilnych i niestabilnych złamań kręgosłupa. Student potrafi zaproponować i wykonać wszystkie celowe czynności fizjoterapeutycznych, jego praca jest płynna, samodzielna pozbawiona błędów, potrafi również zaproponować rozwiązania alternatywne. EFEKT D.U5. OCENA 2,0 - Student nie potrafi dobrać niezależnie od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta oraz nie potrafi wykonać zabiegów z zakresu fizjoterapii u osób po amputacjach planowanych (postepowanie przed- i pooperacyjne) oraz urazowych, nie potrafi przeprowadzić nauki chodu w protezie oraz postępowania po amputacjach kończyn górnych, w tym instruktażu w zakresie posługiwania się protezą. OCENA 3,0 - Student potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta i wykonać zabiegi z zakresu fizjoterapii osób po amputacjach planowanych (postepowanie przed- i pooperacyjne) oraz urazowych, prowadzić naukę chodzenia w protezie oraz postępowanie po amputacjach kończyn górnych, w tym instruktaż w zakresie posługiwania się protezą. Posiadana przez studenta wiedza i umiejętności jest fragmentaryczna, opatrzona licznymi błędami i wymagająca dużej pomocy nauczyciela. OCENA 3,5 -Student potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta i wykonać zabiegi z zakresu fizjoterapii osób po amputacjach planowanych (postepowanie przed- i pooperacyjne) oraz urazowych, prowadzić naukę chodzenia w protezie oraz postępowanie po amputacjach kończyn górnych, w tym instruktaż w zakresie posługiwania się protezą. W zakresie pracy student popełnia nieliczne błędy lecz wymaga naprowadzenia przez nauczyciela. OCENA 4,0 - Student potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta i wykonać zabiegi z zakresu fizjoterapii osób po amputacjach planowanych (postepowanie przed- i pooperacyjne) oraz urazowych, prowadzić naukę chodzenia w protezie oraz postępowanie po amputacjach kończyn górnych, w tym instruktaż w zakresie posługiwania się protezą. W zakresie pracy student nie popełnia błędów a korekta nauczyciela jest incydentalna. OCENA 4,5 - Student potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta i wykonać zabiegi z zakresu fizjoterapii osób po amputacjach planowanych (postepowanie przed- i pooperacyjne) oraz urazowych, prowadzić naukę chodzenia w protezie oraz postępowanie po amputacjach kończyn górnych, w tym instruktaż w zakresie posługiwania się protezą. Dobór i wykonanie czynności rehabilitacyjnych przez studenta jest prawidłowy samodzielny i płynny. OCENA 5,0 - Student potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta i wykonać zabiegi z zakresu fizjoterapii osób po amputacjach planowanych (postepowanie przed- i pooperacyjne) oraz urazowych, prowadzić naukę chodzenia w protezie oraz postępowanie po amputacjach kończyn górnych, w tym instruktaż w zakresie posługiwania się protezą. Praca studenta jakościowo i merytorycznie jest właściwa, dodatkowo student potrafi zaproponować rozwiązania alternatywne. EFEKT D.U6. OCENA 2,0 - Student nie potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta oraz nie potrafi przeprowadzić postępowania fizjoterapeutycznego przed- i pooperacyjnego u osób po rekonstrukcyjnych zabiegach ortopedycznych, w tym po zabiegach artroskopowych i po endoprotezoplastyce. OCENA 3,0 - Student potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta i prowadzić postępowanie fizjoterapeutyczne przed- i pooperacyjne u osób po rekonstrukcyjnych zabiegach ortopedycznych, w tym po zabiegach artroskopowych i po endoprotezoplastyce. Posiadana przez studenta wiedza i umiejętności jest fragmentaryczna, prowadzona praca opatrzona jest licznymi błędami oraz wymaga dużej pomocy nauczyciela. OCENA 3,5 - Student potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta i prowadzić postępowanie fizjoterapeutyczne przed- i pooperacyjne u osób po rekonstrukcyjnych zabiegach ortopedycznych, w tym po zabiegach artroskopowych i po endoprotezoplastyce. W zakresie pracy student popełnia nieliczne błędy lecz wymaga naprowadzenia przez nauczyciela. OCENA 4,0 -Student potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta i prowadzić postępowanie fizjoterapeutyczne przed- i pooperacyjne u osób po rekonstrukcyjnych zabiegach ortopedycznych, w tym po zabiegach artroskopowych i po endoprotezoplastyce. Student potrafi zaproponować i wykonać większość celowych czynności fizjoterapeutycznych, jego praca jest płynna, samodzielna pozbawiona błędów. OCENA 4,5 - Student potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta i prowadzić postępowanie fizjoterapeutyczne przed- i pooperacyjne u osób po rekonstrukcyjnych zabiegach ortopedycznych, w tym po zabiegach artroskopowych i po endoprotezoplastyce. Student potrafi zaproponować i wykonać wszystkie celowe czynności fizjoterapeutyczne, jego praca jest płynna, samodzielna pozbawiona błędów. OCENA 5,0 - Student potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego funkcjonalnego pacjenta i prowadzić postępowanie fizjoterapeutyczne przed- i pooperacyjne u osób po rekonstrukcyjnych zabiegach ortopedycznych, w tym po zabiegach artroskopowych i po endoprotezoplastyce. Student potrafi zaproponować i wykonać wszystkie celowe czynności fizjoterapeutycznych, jego praca jest płynna, samodzielna pozbawiona błędów, potrafi również zaproponować rozwiązania alternatywne. EFEKT D.U7. OCENA 2,0 - Student nie potrafi instruować pacjentów lub ich opiekunów w zakresie wykonywania ćwiczeń i treningu medycznego w domu oraz nie potrafi nauczyć sposobu posługiwania się wyrobami medycznymi oraz nie zna możliwości wykorzystywania przedmiotów użytku codziennego w celach terapeutycznych. OCENA 3,0 - Student potrafi instruować pacjentów lub ich opiekunów w zakresie wykonywania ćwiczeń i treningu medycznego w domu, sposobu posługiwania się wyrobami medycznymi oraz wykorzystywania przedmiotów użytku codziennego w celach terapeutycznych. Wiedza studenta w tym zakresie jest fragmentaryczna, zdolności edukacyjne mocno ograniczone, instruktarz wymaga dużego udziału nauczyciela. OCENA 3,5 - Student potrafi instruować pacjentów lub ich opiekunów w zakresie wykonywania ćwiczeń i treningu medycznego w domu, sposobu posługiwania się wyrobami medycznymi oraz wykorzystywania przedmiotów użytku codziennego w celach terapeutycznych. Student posiada zdolności edukacyjne, jednak instruktarz wymaga udziału nauczyciela. OCENA 4,0 - Student potrafi instruować pacjentów lub ich opiekunów w zakresie wykonywania ćwiczeń i treningu medycznego w domu, sposobu posługiwania się wyrobami medycznymi oraz wykorzystywania przedmiotów użytku codziennego w celach terapeutycznych. Student posiada zdolności edukacyjne, instruktarz studenta wymaga jedynie incydentalnej pomocy nauczyciela. OCENA 4,5 - Student potrafi instruować pacjentów lub ich opiekunów w zakresie wykonywania ćwiczeń i treningu medycznego w domu, sposobu posługiwania się wyrobami medycznymi oraz wykorzystywania przedmiotów użytku codziennego w celach terapeutycznych. Student posiada zdolności edukacyjne, instruktarz studenta nie wymaga pomocy nauczyciela. OCENA 5,0 - Student potrafi instruować pacjentów lub ich opiekunów w zakresie wykonywania ćwiczeń i treningu medycznego w domu, sposobu posługiwania się wyrobami medycznymi oraz wykorzystywania przedmiotów użytku codziennego w celach terapeutycznych. Student posiada zdolności edukacyjne, instruktarz studenta jest samodzielny i wyczerpujący. Student potrafi również zaproponować rozwiązania alternatywne. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Kliniczne, 26 godzin
Praca własna, 26 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Józef Opara | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Bal, Roman Kostur | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocene
Kliniczne - Zaliczenie na ocene |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Kliniczne, 26 godzin
Praca własna, 26 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Roman Kostur | |
Prowadzący grup: | Dominika Grzybowska-Ganszczyk, Roman Kostur | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocene
Kliniczne - Zaliczenie na ocene |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KLIN
KLIN
KLIN
KLIN
CZ KLIN
KLIN
KLIN
KLIN
KLIN
KLIN
KLIN
KLIN
PT |
Typ zajęć: |
Kliniczne, 26 godzin
Praca własna, 13 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Cieślińska-Świder, Dorota Kopeć, Roman Kostur | |
Prowadzący grup: | Joanna Cieślińska-Świder, Dorota Kopeć | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocene
Kliniczne - Zaliczenie na ocene |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT KLIN
KLIN
KLIN
KLIN
ŚR KLIN
KLIN
KLIN
KLIN
CZ KLIN
KLIN
KLIN
KLIN
PT |
Typ zajęć: |
Kliniczne, 26 godzin
Praca własna, 13 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Roman Kostur | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocene
Kliniczne - Zaliczenie na ocene |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach.