Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Fizjoterapia kliniczna w dysfunkcjach narządu ruchu - ortopedia i traumatologia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: F-FKwDNR-or-4s-mgr
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Fizjoterapia kliniczna w dysfunkcjach narządu ruchu - ortopedia i traumatologia
Jednostka: Wydział Fizjoterapii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.50 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

ćwiczenia
wykłady

Skrócony opis:

Przedmiot FIZJOTERAPIA KLINICZNA W DYSFUNKCJACH UKŁADU RUCHU - ORTOPEDIA I TRAUMATOLOGIA realizowany jest na 4 i 5. semestrze jednolitych studiów magisterskich.

Na semestrze 4. realizowanych jest 26 godzin wykładów,26 godzin ćwiczeń i 13 godzin pracy własnej.

Na semestrze 5. realizowanych jest 26 godzin wykładów,26 godzin ćwiczeń i 13 godzin pracy własnej.

Sylabus dotyczy semestru 4.

Pełny opis:

CELE PRZEDMIOTU

C1. Zapoznanie studentów z całokształtem problematyki fizjoterapii i kompleksowej rehabilitacji osób z ortopedycznymi i pourazowymi dysfunkcjami narządu ruchu.

C2. Zdobycie umiejętności oceny i analizy stanu narządu ruchu pacjenta, dla potrzeb właściwego planowania i realizowania procesu fizjoterapeutycznego.

C3. Wypracowanie umiejętności odpowiedniego doboru środków i metod fizjoterapeutycznych dla osób z ortopedycznymi i pourazowymi dysfunkcjami narządu ruchu.

C4. Zdobycie umiejętności doboru odpowiednich technik i metod w zależności od wyników oceny stanu narządu ruchu, konstruowania programów ćwiczeń.

C5. Wdrożenie studentów do samodzielnej prac z pacjentem, z różnymi ortopedyczno - urazowymi schorzeniami narządu ruchu.

C6. W zakresie kompetencji społecznych student jest świadom konieczności przestrzegania praw pacjenta i zasad etyki zawodowej.

Literatura:

LITERATURA PODSTAWOWA

1. Maxey L., Magnusson J., Pooperacyjna rehabilitacja pacjentów ortopedycznych, DB Publishing, 2018.

2. Śliwiński Z., Sieroń A., Szczegielniak J., Żak M., Wielka Fizjoterapia, Elsevier Urban and Partner, 2014; Tom I i II.

3. Białoszewski D,. Fizjoterapia w ortopedii, PZWL, Warszawa 2014

4. Nowotny J. Podstawy klinicznej fizjoterapii w dysfunkcjach narządu ruchu, MediPage Warszawa 2006.

5. Skolimowski T., Badanie czynnościowe narządu ruchu w fizjoterapii, AWF Wrocław 2009.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

1. Dega W., Sengera A., Ortopedia i rehabilitacja, PZWL Warszawa 1996;

Tom I i II.

2. Kiwerski J., Rehabilitacja Medyczna, PZWL Warszawa 2007.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

D.W2. Wie, jakie są sposoby diagnozowania oraz ogólne zasady i sposoby leczenia najczęstszych dysfunkcji narządu ruchu w zakresie ortopedii

i traumatologii.

D.W5. Zna zasady postępowania z pacjentem: nieprzytomnym, po urazie wielomiejscowym i wielonarządowym, z uszkodzeniem kręgosłupa i rdzenia kręgowego, kończyny górnej i kończyny dolnej, w zakresie bezpiecznego stosowania metod fizjoterapii.

D.W6. Zna ogólne zasady podmiotowego i przedmiotowego badania

w ortopedii,

UMIEJĘTNOŚCI

D.U1. Potrafi przeprowadzić szczegółowe badanie dla potrzeb fizjoterapii i testy funkcjonalne układu ruchu oraz zapisać i zinterpretować wyniki.

D.U2. Potrafi przeprowadzić analizę biomechaniczną z zakresu prostych i złożonych ruchów człowieka w warunkach prawidłowych i w dysfunkcjach układu ruchu.

D.U3. Potrafi dokonać oceny stanu układu ruchu człowieka w warunkach statyki i dynamiki (badanie ogólne, odcinkowe, miejscowe),przeprowadzić analizę chodu oraz zinterpretować uzyskane wyniki.

D.U4. Potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta i wykonać zabiegi z zakresu fizjoterapii u osób po urazach w obrębie tkanek miękkich układu ruchu leczonych zachowawczo i operacyjnie, po urazach w obrębie kończyn (stłuczeniach, skręceniach, zwichnięciach i złamaniach) leczonych zachowawczo i operacyjnie, po urazach kręgosłupa bez porażeń oraz w przypadku stabilnych i niestabilnych złamań kręgosłupa.

D.U5. Potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta i wykonać zabiegi z zakresu fizjoterapii osób po amputacjach planowanych (postepowanie przed- i pooperacyjne) oraz urazowych, prowadzić naukę chodzenia w protezie oraz postępowanie po amputacjach kończyn górnych, w tym instruktaż w zakresie posługiwania się protezą.

D.U6. Potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta i prowadzić postępowanie fizjoterapeutyczne przed- i pooperacyjne

u osób po rekonstrukcyjnych zabiegach ortopedycznych, w tym po zabiegach artroskopowych i po endoprotezoplastyce.

D.U7. Potrafi instruować pacjentów lub ich opiekunów w zakresie wykonywania ćwiczeń i treningu medycznego w domu, sposobu posługiwania się wyrobami medycznymi oraz wykorzystywania przedmiotów użytku codziennego w celach terapeutycznych.

Metody i kryteria oceniania:

METODY ZALICZENIA:

Odpowiedź ustna lub kolokwium oraz sprawdzian umiejętności praktycznych.

KRYTERIA OCENIANIA:

EFEKT D.W2.

OCENA 2,0 - Student nie zna sposobów diagnozowania i nie zna zasad leczenia najczęstszych dysfunkcji narządu ruchu

OCENA 3.0 - Student zna jedynie niektóre sposoby diagnozowania oraz potrafi wymienić niektóre zasady postępowania w najczęstszych dysfunkcjach narządu ruchu.

OCENA 3.5 - Student potrafi wymienić sposoby diagnozowania, wymienia sposoby i zasady postępowania w najczęstszych dysfunkcjach narządu ruchu

w sposób fragmentaryczny.

OCENA 4,0 - Student potrafi wymienić i opisać większość metod diagnozowania, podaje i opisuje większość sposobów i zasad postępowania

w najczęstszych dysfunkcjach narządu ruchu.

OCENA 4,5 - Student wymienia, opisuje sposoby diagnozowania, podaje metody i zasady postępowania w najczęstszych dysfunkcjach narządu ruch

w stopniu wyczerpującym.

OCENA 5,0 - Student wymienia, opisuje sposoby diagnozowania, sposoby i zasady postępowania w najczęstszych dysfunkcjach ruchu w stopniu wyczerpującym, jednocześnie podaje sposoby alternatywne.

EFEKT D.W5.

OCENA 2,0 - Student nie zna zasad postępowania z pacjentem: nieprzytomnym, po urazie wielomiejscowym i wielonarządowym,

z uszkodzeniem kręgosłupa i rdzenia kręgowego, kończyny górnej i kończyny dolnej, w zakresie bezpiecznego stosowania metod fizjoterapii.

OCENA 3,0 - Student zna jedynie niektóre zasady postępowania z pacjentem: nieprzytomnym, po urazie wielomiejscowym i wielonarządowym,

z uszkodzeniem kręgosłupa i rdzenia kręgowego, kończyny górnej i kończyny dolnej, w zakresie bezpiecznego stosowania metod fizjoterapii.

OCENA 3,5 - Student zna zasady postępowania z pacjentem: nieprzytomnym, po urazie wielomiejscowym i wielonarządowym, z uszkodzeniem kręgosłupa

i rdzenia kręgowego, kończyny górnej i kończyny dolnej, w zakresie bezpiecznego stosowania metod fizjoterapii. Wiedza studenta ma charakter fragmentaryczny.

OCENA 4,0 - Student zna większość zasad postępowania z pacjentem: nieprzytomnym, po urazie wielomiejscowym i wielonarządowym,

z uszkodzeniem kręgosłupa i rdzenia kręgowego, kończyny górnej i kończyny dolnej, w zakresie bezpiecznego stosowania metod fizjoterapii.

OCENA 4,5 - Student zna wszystkie zasad postępowania z pacjentem: nieprzytomnym, po urazie wielomiejscowym i wielonarządowym,

z uszkodzeniem kręgosłupa i rdzenia kręgowego, kończyny górnej i kończyny dolnej, w zakresie bezpiecznego stosowania metod fizjoterapii.

OCENA 5,0 - Student zna wszystkie zasady postępowania z pacjentem: nieprzytomnym, po urazie wielomiejscowym i wielonarządowym,

z uszkodzeniem kręgosłupa i rdzenia kręgowego, kończyny górnej i kończyny dolnej, w zakresie bezpiecznego stosowania metod fizjoterapii oraz potrafi zaproponować postępowanie alternatywne.

EFEKT D.W6.

OCENA 2,0 - Student nie wie co oznacza badanie podmiotowe i przedmiotowe.

OCENA 3,0 - Student zna niektóre zasady badania podmiotowego

i przedmiotowego w ortopedii.

OCENA 3,5 - Student zna większość zasad badania podmiotowego

i przedmiotowego w ortopedii.

OCENA 4,0 - Student zna wszystkie zasady badania podmiotowego

i przedmiotowego w ortopedii. Opisując zagadnienie potrzebuje niewielkiej pomocy nauczyciela.

OCENA 4,5 - Student zna wszystkie zasady badania podmiotowego

i przedmiotowego w ortopedii. student opisuje zagadnienie płynnie, bez pomocy nauczyciela.

OCENA 5,0 - Student zna wszystkie zasady badania podmiotowego

i przedmiotowego w ortopedii. student opisuje zagadnienie płynnie, bez pomocy nauczyciela posiłkując się różnymi materiałami źródłowymi.

EFEKT D.U1.

OCENA 2,0 - Student nie potrafi przeprowadzić badania dla potrzeb fizjoterapii, nie zna i nie potrafi zastosować żadnych testów funkcjonalnych

w badaniu układu narządu ruchu.

OCENA 3,0 - Student potrafi przeprowadzić wybrany test funkcjonalny

w badaniu narządu ruchu, potrafi zapisać i zinterpretować wynik. Praca studenta opatrzona jest licznymi błędami oraz wymaga pomocy nauczyciela.

OCENA 3,5 - Student potrafi przeprowadzić wybrany test funkcjonalny

w badaniu narządu ruchu, potrafi zapisać i zinterpretować wynik. Praca studenta opatrzona jest nie licznymi błędami lecz wymaga pomocy nauczyciela.

OCENA 4,0 - Student potrafi przeprowadzić wybrane testy funkcjonalne dla potrzeb badania narządu ruchu, potrafi zapisać i zinterpretować wyniki a jego praca wymaga niewielkiej pomocy nauczyciela.

OCENA 4,5 - Student potrafi przeprowadzić wybrane testy funkcjonalne dla potrzeb badania narządu ruchu, potrafi zapisać i zinterpretować wyniki a jego praca nie wymaga pomocy nauczyciela.

OCENA 5,0 - Student potrafi przeprowadzić wybrane testy funkcjonalne dla potrzeb badania narządu ruchu, potrafi zapisać i zinterpretować wyniki, jego praca jest w pełni samodzielna, potrafi również zaproponować alternatywne testy różnicujące.

EFEKT D.U2.

OCENA 2,0 - Student nie potrafi przeprowadzić analizy biomechanicznej

z zakresu prostych i złożonych ruchów człowieka w warunkach prawidłowych i w dysfunkcjach układu ruchu.

OCENA 3,0 - Student potrafi przeprowadzić analizę biomechaniczną z zakresu prostych i złożonych ruchów człowieka w warunkach prawidłowych

i w dysfunkcjach układu ruchu. Praca studenta opatrzona jest dużą ilością błędów i wymaga dużego udziału nauczyciela.

OCENA 3,5 - Student potrafi przeprowadzić analizę biomechaniczną z zakresu prostych i złożonych ruchów człowieka w warunkach prawidłowych

i w dysfunkcjach układu ruchu. Praca studenta opatrzona jest niewielką ilością błędów, lecz wymaga pomocy nauczyciela.

OCENA 4,0 - Student potrafi przeprowadzić analizę biomechaniczną z zakresu prostych i złożonych ruchów człowieka w warunkach prawidłowych

i w dysfunkcjach układu ruchu. Praca studenta jest pozbawiona błędów, lecz wymaga pomocy nauczyciela.

OCENA 4,5 - Student potrafi przeprowadzić analizę biomechaniczną z zakresu prostych i złożonych ruchów człowieka w warunkach prawidłowych

i w dysfunkcjach układu ruchu. Praca studenta jest pozbawiona błędów i nie wymaga pomocy nauczyciela.

OCENA 5,0 - Student potrafi przeprowadzić analizę biomechaniczną z zakresu prostych i złożonych ruchów człowieka w warunkach prawidłowych

i w dysfunkcjach układu ruchu. Praca studenta jest sprawna i całkowicie samodzielna. Student wskazuje na ewentualne możliwości alternatywne.

EFEKT D.U3.

OCENA 2,0 - Student nie potrafi dokonać oceny stanu układu ruchu człowieka w warunkach statyki i dynamiki (badanie ogólne, odcinkowe, miejscowe), nie potrafi przeprowadzić analizy chodu oraz zinterpretować uzyskanych wyników.

OCENA 3,0 - Student potrafi dokonać oceny stanu układu ruchu człowieka w warunkach statyki i dynamiki (badanie ogólne, odcinkowe, miejscowe), potrafi przeprowadzić analizę chodu oraz zinterpretować uzyskane wyniki. Praca studenta opatrzona jest dużą ilością błędów, przy dużej pomocy nauczyciela.

OCENA 3,5 - Student potrafi dokonać oceny stanu układu ruchu człowieka

w warunkach statyki i dynamiki (badanie ogólne, odcinkowe, miejscowe), potrafi przeprowadzić analizę chodu oraz zinterpretować uzyskane wyniki.

Praca studenta opatrzona jest niewielką ilością błędów, lecz wspomagana pomocą nauczyciela.

OCENA 4,0 - Student potrafi dokonać oceny stanu układu ruchu człowieka

w warunkach statyki i dynamiki (badanie ogólne, odcinkowe, miejscowe), potrafi przeprowadzić analizę chodu oraz zinterpretować uzyskane wyniki.

Praca studenta pozbawiona jest błędów, lecz wymaga niewielkiej pomocy nauczyciela.

OCENA 4,5 - Student potrafi dokonać oceny stanu układu ruchu człowieka

w warunkach statyki i dynamiki (badanie ogólne, odcinkowe, miejscowe), potrafi przeprowadzić analizę chodu oraz zinterpretować uzyskane wyniki.

Praca studenta jest samodzielna i sprawna.

OCENA 5,0 - Student potrafi dokonać oceny stanu układu ruchu człowieka

w warunkach statyki i dynamiki (badanie ogólne, odcinkowe, miejscowe), potrafi przeprowadzić analizę chodu oraz zinterpretować uzyskane wyniki.

Praca studenta jest samodzielna i sprawna. student potrafi przedstawić sposoby rozwiązań alternatywnych.

EFEKT D.U4.

OCENA 2.0 - Student nie potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta i nie potrafi wykonać zabiegów z zakresu fizjoterapii

u osób po urazach w obrębie tkanek miękkich układu ruchu, leczonych zachowawczo i operacyjnie, po urazach w obrębie kończyn (stłuczeniach, skręceniach, zwichnięciach i złamaniach) leczonych zachowawczo

i operacyjnie, po urazach kręgosłupa bez porażeń oraz w przypadku stabilnych i niestabilnych złamań kręgosłupa.

OCENA 3.0 - Student potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego

i funkcjonalnego pacjenta i potrafi wykonać zabiegi z zakresu fizjoterapii

u osób po urazach w obrębie tkanek miękkich układu ruchu leczonych zachowawczo i operacyjnie, po urazach w obrębie kończyn (stłuczeniach, skręceniach, zwichnięciach i złamaniach) leczonych zachowawczo

i operacyjnie, po urazach kręgosłupa bez porażeń oraz w przypadku stabilnych i niestabilnych złamań kręgosłupa. Umiejętności studenta w zakresie doboru i wykonania zabiegów są fragmentaryczne, pracy towarzyszą liczne błędy, pomoc nauczyciela jest nieodzowna.

OCENA 3,5 - Student potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego

i funkcjonalnego pacjenta i potrafi wykonać zabiegi z zakresu fizjoterapii

u osób po urazach w obrębie tkanek miękkich układu ruchu leczonych zachowawczo i operacyjnie, po urazach w obrębie kończyn (stłuczeniach, skręceniach, zwichnięciach i złamaniach) leczonych zachowawczo

i operacyjnie, po urazach kręgosłupa bez porażeń oraz w przypadku stabilnych i niestabilnych złamań kręgosłupa. Student potrafi zaproponować

i wykonać jedynie niektóre czynności fizjoterapeutyczne, jego pracy towarzyszą nieliczne błędy lecz pomoc nauczyciela jest konieczna.

OCENA 4,0 - Student potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego

i funkcjonalnego pacjenta i potrafi wykonać zabiegi z zakresu fizjoterapii

u osób po urazach w obrębie tkanek miękkich układu ruchu leczonych zachowawczo i operacyjnie, po urazach w obrębie kończyn (stłuczeniach, skręceniach, zwichnięciach i złamaniach) leczonych zachowawczo

i operacyjnie, po urazach kręgosłupa bez porażeń oraz w przypadku stabilnych i niestabilnych złamań kręgosłupa. Student potrafi zaproponować

i wykonać większość celowych czynności fizjoterapeutycznych, jego praca jest płynna, samodzielna pozbawiona błędów.

OCENA 4,5 - Student potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego

i funkcjonalnego pacjenta i potrafi wykonać zabiegi z zakresu fizjoterapii

u osób po urazach w obrębie tkanek miękkich układu ruchu leczonych zachowawczo i operacyjnie, po urazach w obrębie kończyn (stłuczeniach, skręceniach, zwichnięciach i złamaniach) leczonych zachowawczo

i operacyjnie, po urazach kręgosłupa bez porażeń oraz w przypadku stabilnych i niestabilnych złamań kręgosłupa. Student potrafi zaproponować

i wykonać wszystkie celowe czynności fizjoterapeutycznych, jego praca jest płynna, samodzielna pozbawiona błędów.

OCENA 5,0 - Student potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego

i funkcjonalnego pacjenta i potrafi wykonać zabiegi z zakresu fizjoterapii

u osób po urazach w obrębie tkanek miękkich układu ruchu leczonych zachowawczo i operacyjnie, po urazach w obrębie kończyn (stłuczeniach, skręceniach, zwichnięciach i złamaniach) leczonych zachowawczo

i operacyjnie, po urazach kręgosłupa bez porażeń oraz w przypadku stabilnych i niestabilnych złamań kręgosłupa. Student potrafi zaproponować

i wykonać wszystkie celowe czynności fizjoterapeutycznych, jego praca jest płynna, samodzielna pozbawiona błędów, potrafi również zaproponować rozwiązania alternatywne.

EFEKT D.U5.

OCENA 2,0 - Student nie potrafi dobrać niezależnie od stanu klinicznego

i funkcjonalnego pacjenta oraz nie potrafi wykonać zabiegów z zakresu fizjoterapii u osób po amputacjach planowanych (postępowanie przed-

i pooperacyjne) oraz urazowych, nie potrafi przeprowadzić nauki chodu

w protezie oraz postępowania po amputacjach kończyn górnych, w tym instruktażu w zakresie posługiwania się protezą.

OCENA 3,0 - Student potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta i wykonać zabiegi z zakresu fizjoterapii osób po amputacjach planowanych (postępowanie przed- i pooperacyjne) oraz urazowych, prowadzić naukę chodzenia w protezie oraz postępowanie po amputacjach kończyn górnych, w tym instruktaż w zakresie posługiwania się protezą.

Posiadana przez studenta wiedza i umiejętności jest fragmentaryczna, opatrzona licznymi błędami i wymagająca dużej pomocy nauczyciela.

OCENA 3,5 -Student potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta i wykonać zabiegi z zakresu fizjoterapii osób po amputacjach planowanych (postępowanie przed- i pooperacyjne) oraz urazowych, prowadzić naukę chodzenia w protezie oraz postępowanie po amputacjach kończyn górnych, w tym instruktaż w zakresie posługiwania się protezą.

W zakresie pracy student popełnia nieliczne błędy lecz wymaga naprowadzenia przez nauczyciela.

OCENA 4,0 - Student potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta i wykonać zabiegi z zakresu fizjoterapii osób po amputacjach planowanych (postępowanie przed- i pooperacyjne) oraz urazowych, prowadzić naukę chodzenia w protezie oraz postępowanie po amputacjach kończyn górnych, w tym instruktaż w zakresie posługiwania się protezą.

W zakresie pracy student nie popełnia błędów a korekta nauczyciela jest incydentalna.

OCENA 4,5 - Student potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta i wykonać zabiegi z zakresu fizjoterapii osób po amputacjach planowanych (postępowanie przed- i pooperacyjne) oraz urazowych, prowadzić naukę chodzenia w protezie oraz postępowanie po amputacjach kończyn górnych, w tym instruktaż w zakresie posługiwania się protezą.

Dobór i wykonanie czynności rehabilitacyjnych przez studenta jest prawidłowy samodzielny i płynny.

OCENA 5,0 - Student potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego i funkcjonalnego pacjenta i wykonać zabiegi z zakresu fizjoterapii osób po amputacjach planowanych (postępowanie przed- i pooperacyjne) oraz urazowych, prowadzić naukę chodzenia w protezie oraz postępowanie po amputacjach kończyn górnych, w tym instruktaż w zakresie posługiwania się protezą.

Praca studenta jakościowo i merytorycznie jest właściwa, dodatkowo student potrafi zaproponować rozwiązania alternatywne.

EFEKT D.U6.

OCENA 2,0 - Student nie potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego

i funkcjonalnego pacjenta oraz nie potrafi przeprowadzić postępowania fizjoterapeutycznego przed- i pooperacyjnego

u osób po rekonstrukcyjnych zabiegach ortopedycznych, w tym po zabiegach artroskopowych i po endoprotezoplastyce.

OCENA 3,0 - Student potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego

i funkcjonalnego pacjenta i prowadzić postępowanie fizjoterapeutyczne przed- i pooperacyjne u osób po rekonstrukcyjnych zabiegach ortopedycznych,

w tym po zabiegach artroskopowych i po endoprotezoplastyce.

Posiadana przez studenta wiedza i umiejętności jest fragmentaryczna, prowadzona praca opatrzona jest licznymi błędami oraz wymaga dużej pomocy nauczyciela.

OCENA 3,5 - Student potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego

i funkcjonalnego pacjenta i prowadzić postępowanie fizjoterapeutyczne przed- i pooperacyjne u osób po rekonstrukcyjnych zabiegach ortopedycznych,

w tym po zabiegach artroskopowych i po endoprotezoplastyce.

W zakresie pracy student popełnia nieliczne błędy lecz wymaga naprowadzenia przez nauczyciela.

OCENA 4,0 -Student potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego

i funkcjonalnego pacjenta i prowadzić postępowanie fizjoterapeutyczne przed- i pooperacyjne u osób po rekonstrukcyjnych zabiegach ortopedycznych,

w tym po zabiegach artroskopowych i po endoprotezoplastyce.

Student potrafi zaproponować i wykonać większość celowych czynności fizjoterapeutycznych, jego praca jest płynna, samodzielna pozbawiona błędów.

OCENA 4,5 - Student potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego

i funkcjonalnego pacjenta i prowadzić postępowanie fizjoterapeutyczne przed- i pooperacyjne u osób po rekonstrukcyjnych zabiegach ortopedycznych,

w tym po zabiegach artroskopowych i po endoprotezoplastyce.

Student potrafi zaproponować i wykonać wszystkie celowe czynności fizjoterapeutyczne, jego praca jest płynna, samodzielna pozbawiona błędów.

OCENA 5,0 - Student potrafi dobrać w zależności od stanu klinicznego

funkcjonalnego pacjenta i prowadzić postępowanie fizjoterapeutyczne przed-

i pooperacyjne u osób po rekonstrukcyjnych zabiegach ortopedycznych,

w tym po zabiegach artroskopowych i po endoprotezoplastyce.

Student potrafi zaproponować i wykonać wszystkie celowe czynności fizjoterapeutycznych, jego praca jest płynna, samodzielna pozbawiona błędów, potrafi również zaproponować rozwiązania alternatywne.

EFEKT D.U7.

OCENA 2,0 - Student nie potrafi instruować pacjentów lub ich opiekunów

w zakresie wykonywania ćwiczeń i treningu medycznego w domu oraz nie potrafi nauczyć sposobu posługiwania się wyrobami medycznymi oraz nie zna możliwości wykorzystywania przedmiotów użytku codziennego w celach terapeutycznych.

OCENA 3,0 - Student potrafi instruować pacjentów lub ich opiekunów

w zakresie wykonywania ćwiczeń i treningu medycznego w domu, sposobu posługiwania się wyrobami medycznymi oraz wykorzystywania przedmiotów użytku codziennego w celach terapeutycznych.

Wiedza studenta w tym zakresie jest fragmentaryczna, zdolności edukacyjne mocno ograniczone, instruktarz wymaga dużego udziału nauczyciela.

OCENA 3,5 - Student potrafi instruować pacjentów lub ich opiekunów

w zakresie wykonywania ćwiczeń i treningu medycznego w domu, sposobu posługiwania się wyrobami medycznymi oraz wykorzystywania przedmiotów użytku codziennego w celach terapeutycznych.

Student posiada zdolności edukacyjne, jednak instruktarz wymaga udziału nauczyciela.

OCENA 4,0 - Student potrafi instruować pacjentów lub ich opiekunów

w zakresie wykonywania ćwiczeń i treningu medycznego w domu, sposobu posługiwania się wyrobami medycznymi oraz wykorzystywania przedmiotów użytku codziennego w celach terapeutycznych.

Student posiada zdolności edukacyjne, instruktarz studenta wymaga jedynie incydentalnej pomocy nauczyciela.

OCENA 4,5 - Student potrafi instruować pacjentów lub ich opiekunów

w zakresie wykonywania ćwiczeń i treningu medycznego w domu, sposobu posługiwania się wyrobami medycznymi oraz wykorzystywania przedmiotów użytku codziennego w celach terapeutycznych.

Student posiada zdolności edukacyjne, instruktarz studenta nie wymaga pomocy nauczyciela.

OCENA 5,0 - Student potrafi instruować pacjentów lub ich opiekunów

w zakresie wykonywania ćwiczeń i treningu medycznego w domu, sposobu posługiwania się wyrobami medycznymi oraz wykorzystywania przedmiotów użytku codziennego w celach terapeutycznych.

Student posiada zdolności edukacyjne, instruktarz studenta jest samodzielny i wyczerpujący. Student potrafi również zaproponować rozwiązania alternatywne.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni" (zakończony)

Okres: 2021-03-01 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kliniczne, 26 godzin więcej informacji
Praca własna, 13 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Roman Kostur
Prowadzący grup: Roman Kostur, Jolanta Rojczyk-Chmarek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocene
Kliniczne - Zaliczenie na ocene

Zajęcia w cyklu "Semestr letni" (zakończony)

Okres: 2022-03-01 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Kliniczne, 26 godzin więcej informacji
Praca własna, 13 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Cieślińska-Świder, Roman Kostur
Prowadzący grup: Roman Kostur
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocene
Kliniczne - Zaliczenie na ocene
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach.
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)